Do grona zespołów używających słynnego już systemu F-duct, którego pionierem jest ekipa McLarena, dołączy zespół Force India.
Vitantonio Liuzzi potwierdził w czwartek w Stambule, że jego zespół opracował już system, który ma na celu gwałtowną redukcję oporu aerodynamicznego tylnego skrzydła na prostych odcinkach toru.„Jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni” mówił Liuzzi na temat F-duct. „Nigdy nic nie wiadomo. Może wszystko zmieni się jutro, ale zespół przez ostatnie dwa tygodnie wykonał kawał roboty w tunelu aerodynamicznym i wygląda na to, że system pracuje całkiem dobrze.”
Włoch potwierdził także, że system Force India nie będzie zmuszał kierowcy do odrywania rąk od kierownicy, a kanał powietrza zamykany będzie nadgarstkiem.
„Zrobiliśmy prosty system z nadgarstkiem, więc nie będziemy musieli odrywać rąk od kierownicy. Sprawdzaliśmy różne pozycje i sądzę, że ta jest najłatwiejsza i najbardziej wygodna.”
System F-duct sprawdzały już na torze takie zespoły jak Sauber, Williams, Mercedes oraz Ferrari. W Turcji mówi się, że także ekipa Red Bulla przetestuje jutro swój własny F-duct.
27.05.2010 13:54
0
Tak samo jak w poprzednim roku z dyfuzorem Brawn GP
27.05.2010 14:21
0
A ja nie do konca wierze w to, ze zrobienie dziury w bolidzie az tak poprawia jego osiagi ;-)
27.05.2010 14:31
0
Zgadzam się z Ataru
27.05.2010 14:35
0
tosz to szok !!! niedługo wackiem będą musieli otwierać kanały w podłodze .
27.05.2010 14:36
0
nie no jak sie w to porzadnie zaglebic to faktycznie logiczne jest dzialanie tego systemu i wydaje mi sie, ze swoje robi na tych prostych zmniejszajac docisk bolidu ;]
27.05.2010 14:52
0
A wiecie może co z systemem F u Reni ??? Nie mieli przypadkiem na Turcji go testować ?
27.05.2010 14:57
0
idea jest całkiem prosta i dziwię się, że inżynierowie nie wpadli na tego typu rozw. wcześniej. Jak wiadomo spojlery mają za zadanie dociskać bolid do asfaltu. Im lepszy docisk tym bolid stabilniejszy przy coraz większych prędkościach i ostrzejszych zakrętach ( możliwość pokonania ich z większą prędkością). Całe nadwozie bolidu jest projektowane tak, aby właśnie zmodelować strugę powietrza by w najlepszy sposób dla osiągów padała na spojery, tworząc jednocześnie jak największą siłę docisku. Na długiej prostej jednak ta siła nie jest tak potrzebna, wystarczy mała jej część(tak aby bolid nie poderwało do góry, a tylne koła nie ślizgały się), więc jeśli ta struga powietrza omija spojlery, to można zwiększyć prękość samochodu - mniejszy opór. Tylko, że jedno jest teoria, a drugie praktyka. No ale od czego są najlepsi inżynierowie... druga rzecz, która trochę mnie martwi, to chyba w Malezji było bardzo widoczne jak Robert został wyprzedzony przez Hamiltona. Dziwię się, że Renault nic nie mówi o swoim F-duct'cie.
27.05.2010 14:59
0
@4 atomic chyba łatwiej zatykać będzie:) Tylko co z przeróbkami w kombinezonie? Jakaś nakładka ognioodporna by się przydała:) No i ten "nieznośny widok" ciągłego zatykania i otwierania kanału! Pozdr.
27.05.2010 15:06
0
@7 northmantif co do ostatniego zdania uważam, że myśliwy nie będzie zdradzał swoich zamiarów zwierzynie... Na pewno rozważają ten sposób wygaszania tylnego skrzydła. Tylko czy przypadkiem poprawki na Turcję są na tyle dobre, że F-duct jest przewidziany jako broń zapasowa? Pozdr.
27.05.2010 15:43
0
2. Ataru - jedna dziura już pozwala przyspieszyć- a jak by tak cały kokpit ponawiercać jak durszlak ! to by dopiero było przyspieszenie!!! 4. atomic- ha ha 10/10 !
27.05.2010 15:43
0
jak wszyscy zaczynają używać f-duct to widocznie coś to daje..
27.05.2010 15:55
0
Mercedes ma F-Duct i narazie nic nie widać w poprawie ich osiągów ....
27.05.2010 16:22
0
E tam, gówno takie. RBR już bez kanału F jest najszybszy ;) Dobrze że zakażą tego za rok, bo ten system to z leksza śmiech.
27.05.2010 19:46
0
Jutrzejsze treningi będą w http://transmisje.net , serdecznie zapraszam !
27.05.2010 21:15
0
Indianie są szybcy. Ten zespół ma ogromny potencjał rozwojowy, jeśli udało im się tak szybko zrobić F-Duc ze sprytnym rozwiązaniem jego otwierania. Oj będzie się działo w Turcji. Ciekawe jak Reńki dadzą radę. Istambuł pokaże rzeczywistą siłę zespołów i kto jak szybko udoskonala bolidy. A czy F-Duc zostanie zakazany? Zobaczymy. Ciekawe rozwiązanie. Stosunkowo proste i niedrogie. Co istotne - pozwala na wyprzedzanie. Szkoda by było pomysłu.
28.05.2010 07:58
0
Oglądaj 1 i 2 trening na żywo w http://transmisje.net , serdecznie zapraszamy !
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się